zondag 4 oktober 2020

Bon Weekend....dag 6 (03-10)

Had me voor genomen om niet te schrijven. Tis weekend in therapie land en wij zijn ook aan het ‘bijkomen’ van de afgelopen week. Volgende week hebben we pas een auto dus er op uit zit er (nog) even niet in. Toch maar even een stukje…..


Vanochtend, u raadt het al, ontbijt op het strand. Ook zit Maud haar ‘vriend’ er weer. Dat is Joost en Joost kennen we van het ontbijt. Ook daar stelt ze zich 33 keer per dag voor aan iedereen die het maar wil horen. Joost is met zijn vrouw en nog een stel op vakantie. En Joost wil wel met Maud zwemmen. In de zee. Nu is dat niet haar favo water maar ja als Joost het vraagt…😍

Een tijd wordt er niet afgesproken; we zien wel.


We zijn afgelopen week een weg in geslagen dat ze meer met mij gaat doen. Dat wil ik graag en hopelijk Maud ook. Ik stel dan ook voor om met z’n tweeën naar het strand te gaan om te zwemmen. Na veel strijd en overredingskracht/geduld is mij dit gelukt. Wij gaan op pad in de wagen (dat dan weer wel) want daar zit ze toch heel graag in en het geeft haar rust. Aangekomen op het strand gaat alles volgens plan totdat ze na 20 minuten naar mama wil en in het andere zwembad wil zwemmen. Ze gaat demonstratief in haar wagen zitten en ik raak aan de praat met een vrouw die ook al eerder therapie heeft gevolgd voor hun dochter. Af en toe kijk ik om en ze geeft geen krimp en roept af en toe heel hard PAPA!!
Maar als dan Joost komt aangelopen verdwijnen de wolken voor Maud haar buienradar. De ‘zon’ komt tevoorschijn en daar komt Joost aangelopen met een bal, wat de juiste combi voor Maud is. Ze stapt uit de wagen 🤷🏼‍♂️ en loopt zo met hem het water in. Had ik al verteld dat ze geweldig kan acteren? ✌🏻 Ongelofelijk maar het is een feit dat, wederom, vreemde ogen dwingen. Misschien is ze wel een beetje verliefd op hem maar dat kunnen we beter maar niet tegen zijn vrouw zeggen……😉

We gingen rond 10:30 weg uit het appartement en we kwamen pas om 13:00 terug. Ik moet er dan wel bij zeggen dat Ester en Twan ook nog een tijdje bij ons zijn geweest. Het werd dus helemaal gezellig maar tegen 13:00 werd Maud het toch wel een beetje zat.



In de middag doen we nog een biertje bij de Chill bar en Maud is heel zoet met een schepje. We lopen terug en besluiten nog om even te gaan zwemmen in het zwembad. En als ik haar zwembroek aan trek zie ik dat ze rond haar heup een beetje verbrand is. Ik heb haar vannochtend toch helemaal ingesmeerd, toch? Maar wat blijkt. Vanochtend had ze een korte broek aan en nu een kleine bikini waar ik dus niet had gesmeerd. Foutje, bedankt! We doen nog wat herhalingsoefeningen (filmpje) en dan ben ik de dolfijn en Maud de trainer. Echt heel grappig en wel degelijk dat het blijft hangen bij haar!🐬


We eten in het appartement wat de pot schaft en voor Maud is dat spinazie en voor ons rijst met kip. Ze hebben hier gewoon een AH....✌🏻

Maud had een van haar betere dagen en dan gaat het met ons ook een stukje lekkerder. En om dat goed af te sluiten gaan we met z’n 4-tjes nog een klein rondje lopen (lees: opblijven #tistochzaterdag) Ik heb al sinds aankomst in Curaçao trek in een Pina Colada 🍹 en Ester wilde graag een Mojito. Twan een 7-up en Maud besteld een appelsap. Ober Rob: “Zonder ijsklontjes zeker, Maud?” Jep. Zonder ijsklontjes.....🤟🏻 #hoezoikweetwiejebent



Tot zover, tot morgen!

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten