vrijdag 2 oktober 2020

Bon Dia.....en alweer therapie dag 4(01-10)

Vanochtend keek ik naar buiten en wat blijkt? Plassen op de straten? Er liggen aardig wat plassen en het heeft zelfs vannacht geonweerd🀷🏼‍♂️ en dus veel geregend (lees:handdoeken nat). En als het hier regent, dan regent het goed!

Voor Twan ging ook het wekkertje weer want hij deed weer mee aan het Siblings programma. Voor de zekerheid maar even zijn snorkel mee, je weet maar nooit. Wij door de regen naar het ontbijt buffet, zegt een serveerster opeens: ‘Volgens mij wordt u geroepen mevrouw’. En jou hoor. Daar gaat onze duikkampioen. Samen met Mark (een Duitse jongen van 13) en Floor de begeleider. Veel vissen gespot maar ook nog even een gesprekje hoe het met Maud gaat. Enzo. Puber he. Die praat niet zoveel.πŸ˜‚πŸ˜‚

Tijdens het ontbijt heeft Maud weer contact voor 10 en iedereen wil ze ELPHEN wat zo goed als ‘helpen’ betekent. En terwijl we terug lopen vanaf het ontbijt hebben Ester en ik het over dat de tijd zo.....langzaam gaat. De dag lijkt wel 30 uur te hebben want het is nog vroeg in ochtend en het lijkt wel middag.

Zwemmen staat ook deze ochtend op het menu al moeten we nog wel even wachten tot de bedjes zijn opgedroogd. Twan komt ook rond 10:00 terug en die kan ook wel wat zoet water gebruiken. Niet helemaal waar. Er zit een beetje zout in het zwembad. Kun je daar ook wel een eitje in gooien, Twan! πŸ˜‚πŸ˜‡ Chloor kennen ze hier wel maar dat gebruiken ze niet in een zwembad. 🀷🏼‍♂️

Na de therapie van Maud staat er iets unieks op het programma. We mogen ook zwemmen met dolfijnen 🐬 🐬. Een mini hoogtepunt wat al een tijdje op mijn Bucket list staat. We (Twan, Ester en ondergetekende) mochten ons meldden in zwem kledij en zonder sieraden bij de ingang van het CDTC. Een uitleg volgt van Talina en ze verteld ons dat wij met Kanoa mogen zwemmen. Komt dat even mooi uit. Dat is dezelfde 🐬 als die Maud heeft en dus een beetje ‘onze’ dolfijn is....😁

Na nog meer instructies vervoegen we ons naar het Dock waar Maud al dagen bezig is. Eerst mogen we Kanoa aanraken alvorens we in het water gaan. In een flits bedenk ik me dat we geen fototoestel meehebben. Er worden wel foto’s gemaakt maar die ontvangen we pas later. Talina is zo lief om de honneurs waar te nemen en wat foto’s te maken met mijn telefoon. Een paar zei ik nog....maar dat werden er iets meer. Kortom. Een leuke tijd gehad met Kanoa en nog bijzonderder om te ervaren wat Maud ervaart. Klinkt raar maar op het moment dat je met hem zwemt dan is het enige waar je mee bezig bent: zwemmen met Kanoa. Voor de rest denk je nergens aan. En hoe glad en toch weer ruw hij is van de buiten kant. Het voelt heel relaxed en in een hele korte tijd, heel vertrouwd. Zoals ik al eerder zei: je moet er bij geweest zijn...πŸ˜‰πŸ¬

We sluiten de dag af met een klein dineetje op het strand πŸ– @hemmingway



Tot zover, tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten