maandag 31 december 2018

Leef, alsof het je laatste dag is....

Terwijl ik (vandaag 31 december) luister naar die prachtige lijst van de Top 2000 besef ik dat mijn geest bezig moet zijn met het maken van een quiz. De Metakids Top 2000 muziekquiz welteverstaan....maar die hoeft niet meer gemaakt te worden want die is net geweest. En hoe. Een waanzinnige avond met een dito bedrag!
Terwijl ik dus op de bank zit en luister naar Fragile van Sting (kwam niet voor in onze quiz) EN Facebook bekijk naar berichten van mensen die hun jaar afsluiten, besef ik maar eens te meer dat we hier te gast zijn. Op deze wereld ja. Hoe fragiel we kunnen zijn en hoe we, als het even kan, moeten gaan genieten van het leven. Want dat kan heel lang maar ook heel kort en snel duren....

En als ik nadenk tijdens het toepasselijke Leef van André Hazes kijk ik terug op ook een bijzonder jaar. Er is heel wat gebeurt in ons jaar met veel leuke dingen maar ook veel ondersteuning en begeleiding hoe om te gaan met Maud, haar ziekte en haar/onze thuissituatie. Dit traject is verre van klaar maar het behoeft geen uitleg dat(wie haar een beetje kent) erg druk kan zijn. Dat heeft invloed op ons als gezin als wel de reacties van de mensen die haar niet kennen. En vooral dat laatste heb ik nooit zien aankomen,zie ook http://nkhdebaas.blogspot.com/2018/08/je-moet-het-willen-zien.html?m=1)

Een beetje korte blog wellicht maar mijn advies voor volgend jaar: ga het pakken in 2019. Geen idee wat HET is of moet zijn maar ga het wel doen als het voorbij komt. Van uitstel komt afstel en zoals ik vaker heb gezegd...er is altijd wel een reden om het niet te doen!

Geniet van elkaar, hou van elkaar en wordt blij van juist de kleine dingen in het leven. Tot volgend jaar

Liefs van ons❤️

Geen opmerkingen:

Een reactie posten